Sunday, April 3, 2011

Selamanya !


Jikalau tiada tanah, bagaimana bunga mahu berkembang mekar?
Jikalau tiada bola, bagaimana permainan bola sepak mahu sempurna?
Jikalau tiada hati, bagaimana mahu rasa?
Jikalau tiada cinta,bagaimana rindu mahu berbunga?
Jikalau tiada muzik, bagaimana lagu boleh dicipta?
Jikalau tiada awak, lengkapkah hidup saya?

Sahabat,
Kita berkongsi rasa.
Kita sentiasa bersama.
Namun itu kisah dulu.
Sebelum kau pergi tinggalkan aku.

Sahabat,
Kadang-kadang kau merajuk.
Aku buat tak endah.
Kadang-kadang kau marah.
Aku buat kau lagi marah.
Kadang-kadang kau manja.
Aku kata kau mengada-ngada.
Tapi sekarang kau takda.
Apa yang aku boleh buat?

Sahabat,
Kini kau sudah tiada.
Tapi tidak aku lupa memori kita bersama.
Kau pergi tinggalkan kenangan.
Buat penawar di kala aku kerinduan.
Namun mengapa hati aku masih rindu?

Sahabat,
Kau memang mengajar aku erti rindu.
Rindu yang tiada penghujungnya..

Selamanya.