Saturday, April 30, 2011

Kita Bagi, Kita Dapat Yang Lebih Baik. Kan? Kan? Kan?


Assalamualaikum. 

Sahabat aku disini mahupun disana.
Aku nak berpesan satu perkara.
Kita mesti ingat yang apa yang kita ada.
Bukan milik kita sahaja.
Ada hak untuk orang lain juga.

Faham kan pesan diatas? Kalau begitu baguslah kerana post kali ini ringkas sahaja. Buat pengubat rindu kalian diluar sana. Hee~ Oleh sebab itu, melalui pesan diatas, redha sajalah dengan apa yang berlaku. Jika sesuatu benda dah ada dalam genggaman kita tapi sudah tertulis benda itu bukan rezeki kita, kita tetap tak dapat memilikinya dan begitu juga sebaliknya. Betul tak kawan-kawan? 

Kegembiraan hakiki yang kita dapat bukan hanya jika kita berjaya memiliki sesuatu tetapi apabila kita dapat melihat insan lain tersenyum gembira. Itu sudah cukup kan? Sungguh DIA Maha Melihat, Memahami, Mengetahui apa yang ada dalam hati kita. Pengorbanan kita kebahagiaan mereka. Jadi usah takut membuat pengorbanan kerana pasti ada nikmat disebaliknya. Walaupun pengorbanan yang kita lakukan tidaklah sebesar mana =)

Memberi barang yang kita sangat sayang kepada orang lain. Satu pengorbanan juga kan? Mungkin Allah akan menggantikannya dengan barang yang lebih baik. Siapa tahu? Sesungguhnya perancangan Allah itu lebih indah! Buat sahabat, La Tahzan ^_^


Maaf, ini bukan entry jiwang

8 comments:

mia.lia said...

hik3.. sbb tu xyah nk berkira sgt.. ^^

Cik_Shiqah said...

@mia.lia btol tuh. lgipun tak baik mengamalkan sikap berkira nih :)

dean said...

tangan yang atas lebih baik dr tangan di bwah..

pe ek dalam transelate arab dia..fuh siyes lupa..

lme da tgl bljo arb..hehe

dean said...

hmm..shiqah dpt award dr din..

Akmal Khalidah said...

nice one :)

Cik_Shiqah said...

@dean
yup btol tuh. dlm bahasa arb tak tau plk. ehehe sori :D

Cik_Shiqah said...

@Akmal Khalidah
:)

Anonymous said...

perlu memeriksa:)