Wednesday, March 9, 2016

Wajah Syurga Kesayangan Saya

Assalamualaikum. Mungkin pernah kau duduk di taman dan kau lihat gelagat dan telatah anak-anak kecil. Kalau bukan di taman, mungkin di pasaraya atau di kedai-kedai makan. Lantas kau tersenyum sendiri. Itulah the power of children right? Can make us smile just like that :) 


Pada 27 Februari 2016, lahirlah anak kedua abang sulung aku. Terbit perasaan gembira dalam hati ni. Perasaan yang sama juga selepas Nur Zinnirah binti Abdul Malik dilahirkan pada 2 September 2013. Sungguh dengan kehadiran mereka, maka bertambah besar dan meriahlah Family Jurit’s. Hehe :D

Lihat anak kecil ini maka aku teringat hadis Rasulullah SAW yang bermaksud, “Anak itu seperti kain putih, ibu bapalah yang akan mencorakkannya menjadi nasrani, yahudi atau majusi.”

Dalam Surah Al-Anfal ayat 28, Allah juga berfirman yang bermaksud, “Dan ketahuilah, bahawa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cubaan dan sesungguhnya disisi Allah-lah pahala yang besar.”


Nur Zinnirah binti Abdul Malik.

Muhammad Anas bin Abdul Malik.

Moga awak berdua membesar menjadi manusia yang taat pada Allah, ikut sunnah Rasulullah dan soleh dan solehah pada ummi dan abah. Acu sayang awak berdua kerana awak berdua terlalu special dalam hati Acu. Hehe :)

1 comment:

aishah said...

Ashiqahhh rindunyaaa kat shiqah~ huhu. Bestnyaa dapat anak buah baruu. Ashiqah, kita terhilangkan no fon shiqahh huuu. Jom ws? Nahh 01125712404