Monday, February 15, 2016

Burung Hantu O_O

Assalamualaikum. Jam di telefon sudah menunjukkan waktu 1:10 AM namun mata ini masih terang benderang. Terbaring di atas katil ditemani dengan cahaya lampu study sahaja. Yup! Aku sudah pun berada di Kolej Matrikulasi Pulau Pinang. Esok maka bermulalah kehidupan aku sebagai seorang pelajar seperti kebiasaannya.

Hadir ke kuliah, tutoran, amali dan paling best mentor mentee. Tapi sekarang program mentor mentee hanya dijalankan dua kali setiap bulan sebab setiap hari jumaat kena ganti kelas. Habis aje solat jumaat, pukul 2:30 PM terus kena ikut jadual.

Orang kata belajar dekat matriks ni jadual padat. Aku pun tak tahu kesahihannya sebab setakat ni masih boleh follow. Alhamdulillah. Doakan aku berjaya menghabiskan pengajian aku disini dengan result yang gempak yer! ;-)

Dan mata aku masih lagi terang benderang. Inilah padahnya kalau aku bertukar tempat tidur. Setiap kali aku cuti lama maka hari first dekat sini aku akan jadi burung hantu. Esok-esok okay la ni. Aku akan dapat tidur dengan lena macam biasa. Dan ada kuiz bio pula. So alang-alang dah tak boleh tidur, kita baca apa yang patut dulu la kot. Huhu selamat malam awak semua!

Ilaliqa'
Cik Shiqah
Kompel Tun Kudu
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang