Friday, March 23, 2012

Posmen Ke Syurga

KAMI HANTAR SURAT ANDA SAMPAI KE SYURGA

Assalamualaikum. Apa khabar iman anda semua hari ni? Harap makin meningkat daripada sebelumnya yer, InsyaAllah. Ok berbalik kepada tajuk utama. Hari ni aku nak bercerita tentang satu blog yang mana aku juga salah seorang daripada posmen dekat situ. Satu blog yang menarik bagi aku kerana semua post di sana berasaskan sepucuk surat. Menarik kan? :)

Ahli blog ini terdiri daripada 10 orang. Bolehlah pergi ke LINK ini untuk mengetahuinya. Semua penulis di situ mempunyai ciri-ciri dan kelebihan yang tersendiri semasa menulis. InsyaAllah kami cuba menghasilkan penulisan yang bermanfaat buat semua orang. Biar sama-sama menulis, sama-sama mendapat pahala buat bekalan di sana nanti. Sungguh, untuk melakukan kebaikan itu punya banyak cara kan? Dan hanya Dia yang lebih mengetahui akan setiap sesuatu perkara.

Posmen Ke Syurga. Itulah nama yang diberikan kepada blog ini. Untuk makluman semua, kami bukanlah hantar betul-betul surat anda pergi ke syurga. Bukan-bukan! Jauh sama sekali. Kami cuma postkan apa yang ingin anda sampaikan tapi tak terluah dek bicara. Sesuatu yang anda pendam tapi tak jumpa tempat yang sesuai untuk keluarkannya. Oleh sebab itu, mungkin dengan cara menulis surat dapat meringankan kandungan isi hati anda yang mungkin memberat disebabkan pelbagai perasaan di dalamnya. Kadang-kadang menulis itu lebih baik daripada berbicara. Mungkin? :)

Tidak perlu ayat-ayat indah. Tidak perlu bersajak, bermadah. Tulis saja apa yang terkandung dalam hati dan jiwa. Bagi mendapat gambaran yang lebih jelas bolehlah jengah ke blog ini yer, http://posmankesyurga.blogspot.com/ Lastly, kalau anda semua nak baca surat daripada saya, bolehlah cari nama Cik Shiqah dalam ruangan direktori surat. InsyaAllah adalah dekat situ. Sekian saja, assalamualaikum. (^_^)

*********


CS: Adam demam+sakit mata. Doakan dia cepat sembuh yer.
Kesian tengok dia merengek+nangis-nangis.
Allah sedang uji Adam supaya jadi baby yang sabar.
Sabar yer Adam sayang, orang yang sabar itu Allah sayang.
:)

4 comments:

Salsabila said...

hee naiss! menarik! :)

sea_lavender said...

Menarik ^_^
sea_lavender ske la..
nk follow blog tu ~~

Cik_Shiqah said...

Kak Husna: Syukran :) Ada masa, kak husna lawatlah. hehe ^^

Sea_lavander: Alhamdulillah. Followlah :D

Unknown said...

tatau pon awk penulis kat situ jugak

suke bace blog tu hehe