Wednesday, February 24, 2016

Sambutan Hari Jadi Aku Yang Ke-19

Assalamualaikum. Yup! Mengikut tajuk di atas, hari jadi aku dah pun berlalu pada 20 February yang lepas. Tak disangka-sangka, ada kejutan yang menanti pada hari tersebut. Hehe :) Hakikatnya seumur hidup aku, tak pernah orang sambut birthday besar-besaran macam ni. Paling kurang pun, kengkawan dan keluarga hanya wish guna mesej aje. Tak pun, tak wish langsung. Keluarga aku tak mementingkan sangat birthday-birthday ni. Penting sangat ke? Pada pendapat aku, birthday ni hanya peringatan untuk terus mencari amalan untuk dibawa di akhirat nanti. Makin meningkat umur, makin dekat dengan hari kematian. Kan?

Terima kasih sahabat kerana mengingati hari jadi diri ini. Mereka berlima dah lama rancang nak buat suprised. Siap buat group whatsapp lagi. Beli kek dan buat kad ucapan yang suwiitttt suwiittt sangat. Terharu mak nak. Moga persahabatan kita kekal hingga ke syurga. Suraya, Lian, Farah, Anis dan Alang. Terima kasih juga dekat kengkawan praktikum yang wish birthday dekat group! :)

Malam yang sama juga, roomate buat suprised dalam bilik. Beli kek dan hadiah. Sungguh aku beruntung ada roomate macam diorang bertiga. Kami mesra, mesra sangat-sangat. Ramai kengkawan aku yang tak berapa mesra dengan roomate diorang, tapi aku bersyukur kerana dapat sebilik dengan Jannah, Azreen dan Jun. Actually, banyak yang aku nak cerita pasal roomates aku yang paling best ni. Tunggu aku post entry special for my beloved roomates!

Suraya dan Anis

Lian, Alang, Farah, Suraya and Anis

Birthday girl

Dan hari berikutnya, (21/2) my mother and big sister pula bawa aku pergi keluar outing. Katanya nak beli barang aje, tengok-tengok pergi parking depan Restoran KFC. Waaaaaaaaa terima kasih Mak dan Kakak sebab belanja orang KFC. Memang dah lama mengidam nak makan KFC. Semalam (20/2) aku melawak dengan kakak aku suruh belanja KFC, esoknya (21/2) dah ditunaikan. Alhamdulillah kenyang. Pulang semula ke KMPP dengan hari yang ceria. 

Mak and Kakak saya :)

Yang sebenarnya, inilah Sambutan Birthday yang paling best dalam hidup aku. Sekarang baru aku tahu kenapa ramai senior matriks yang rindu nak masuk matriks balik. Life dekat matriks memang awsome! Terima kasih semua! Tak percaya dah 19 tahun. Huhu tua dah akuuuu~

Ilaliqa'
Cik Shiqah
Makmal Komputer 3
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

1 comment: