Thursday, November 4, 2010

Kucing Oh Kucing


Assalamualaikum. Gambar dekat atas tuh takda kena mengena dengan cerita yang saya akan cerita ni tapi sedara mara dia ada. Hehe. Hurmmm tadi dengan mata empat ni saya nampak seekor kucing telah dizalimi oleh manusia-manusia yang sengal! Wha3. Dalam hati ni memang tengah membara la kan! Ciss saya pantang betul orang buat kucing gitu! Apa lagi waa mula lah naik angin tapi takda lah nak jerit-jerit macam hape. Kita kalau nak nasihat orang menggunakan cara yang berhikmah. hoho! Ikuti dialog dibawah..

Saya: Weyh yang korang dok 'menghalau menggunakan kaki' tu apa citer?
Dia: Kau tak nampak ke? Dah la banyak kurap. eeeee geli doe!
Saya: Sebab tu je ke? Abis yang kau sepak-sepak kucing ni asl? (saya angkat kucing tuh then hulu-hulur dekat dengan dia. Wahaha lawak2! ;p
Dia: Eee kau nih sengal ar! Tak payah la doe! 
Saya: Tulah lain kali jangan buat macam nih. Kucing ni pun makhluk Allah, apa kau ingat dia tak sakit ke kau sepak-sepak dia? Ingat dia bola sepak ke? Kalau dah gian sangat nak sepak tuh, g amik bola dekat stor sukan yer!....

Belum sempat habis cakap dah belah, malu la tuh kena perli. Ngehehe. Apa jadi dengan kucing tuh? Ada lagi dengan saya waktu tuh. Jinak tak garang. Kurap sikit je pun. Kecoh lebih je! Huhuhu. Then singgah koperasi sekolah beli biskut, bagilah kucing tu sikit. Tak sangka dia makan biskut! Hahaha. Rehat dah habis so terpaksa la tinggalkan kucing tuh. Huhu. Tapi yang saya suka tuh, saya perasan ada seorang Hamba Allah angkat kucing tuh then main-main dengan dia. Oh dia sangat baik. Wha3 semoga Allah membalas dengan kebaikan berlipat kali ganda kepada orang tersebut, Amin..

p/s: Rindu Manja! Kui3.

3 comments:

yana mohamad said...

huhu..shoubox kat ne?

DUHKON :') said...

kitee pon suke kuceng jugakk <3
tahun lepas ade kucing tu lawa.
tapi mate die belah kiri xde.
sye pon xtaulah kenapee.
rase mcm kena baling batu kot ?
kesian die.then bpe minggu pastu die mati T.T

Cik_Shiqah said...

yana: ada dkt sebelah kiri laptop. hehe :)

duhkon:saya pun suka kucing <3
saya ada kucing sendiri tapi dah away. bru je lgi. wha3. T_T