Thursday, March 17, 2011

Nak Bela Hamster Boleh?


Assalamualaikum. Hari ni aku hanya ingin menulis apa yang aku rasa. Mengenai kesayangan-kesayangan aku. Haha :D Ingat lagi Manja? Kucing aku yang sudah tiada lagi di dunia. Selepas dia takda nih, aku dah ada niat nak bela hamster pulak. Nak bela kucing mak aku dah tak bagi. Mak aku cakap, tunggu aku ada rumah sendiri, baru boleh bela kucing. Banyak-banyak pun takpe. Hahaha erk? Entah bila la tuh :p

Aku adalah cakap hasrat aku ni dekat mak aku tapi mak aku kata tak boleh! Aku tak kecewa pun sebab aku akan bela jugak! Ngee~ :D Dulu sebelum nak bela Manja pun mak aku cakap macam gitu, akhirnya berkat ilmu memujuk yang nenek moyang aku turunkan, mak aku bagi juga. Keh3 :D Buat masa ni, aku sedang mengumpul duit untuk membeli hamster yang comel! Kos nak beli hamster agak murah lah. So, aku beli guna duit sendiri. 

Agak-agak boleh ke aku beli hamster tu ek? Harap-harap boleh la yer! Dapatlah aku mengubati kerinduan aku untuk memberi kasih sayang kepada haiwan yang memerlukan. Wee~ Dulu dah bela kucing, akan datang ni hamster la pulak. Eh jap-jap! Sebelum kucing, aku ada bela kura-kura tapi sempat hidup 3 tahun je lepas tuh away. Sedih tapi nak buat macam mana, setiap benda yang bernyawa akan pergi juga. 

Wahai hamster-hamster yang ada dekat kedai sekarang, tunggulah kehadiranku untuk mengangkutmu balik ke rumah. Tapi hanya yang bertuah sahaja lah yer. Nak angkut semua, takut tak mampu. Hahaha :)


COMELNYER! GERAM TENGOK! :3

9 comments:

dean said...

tak tkut kne gigit kew..hehe

Cik_Shiqah said...

kalau bela dri kecik n dia pun dh knl kita, tk gigit kot. kalau gigit pun, gigit main2 je. mcm kucing jgk lah. hehe.

Daniela said...

waaa chubby nye hamster tuh!! cumel!

aiMi =) said...

shoooooooooooooooo cute~
nyahahaha :3

Akmal Khalidah said...

kenapa dengan Manja?cam ne dia boleh .... :(

Nurhafizah p i j a said...

gemuknya . haha

Cik_Shiqah said...

daniela: chubby! haha yup2.

KN: cute kan. waaaa~

Akmal: klau akmal rjin, pi cri entry2 yg lps. haha :)

Nurhafizah: hahaha btol tuh. hehe..

mia.lia said...

sy pn nak gak..tp diorang xksi kot
=_= lame dah mintak...haha

anyway..tiga thun tu lme la..
sy ade gak bela..tp bape bulan je kot..haha

Cik_Shiqah said...

hahaha tpi mia ada bela kucing comey byk. ok la tuh kan :)