Saturday, February 26, 2011

Gembira. Mungkin?



Aku lihat langit gelap.
Aku tercari-cari dimana kelibat bintang.
Mataku melilau-lilau mencarinya namun tidakku jumpa.
Inginku bertanya pada bulan namun hampa.
Kelibat bulan juga tidak kelihatan.

Oh ya!
Baru aku ingat.
Dikala langit menitiskan airmata.
Mana mungkin aku boleh berjumpa dengan bulan dan bintang.
Mereka sedang berehat waktu itu.
Mungkin.

Tapi titisan airmata yang turun dari langit.
Sudah memadai, sudah membuat aku ceria.
Yer aku suka!

Walaupun tiada bulan dan bintang menghiasi dada langit.
Aku masih ceria bersama penggantinya.
Alhamdulillah! :)
Itu satu nikmat untuk aku barangkali?

Ahah yer kenapa?
Awak tak faham eh?
Buat-buat faham okie! (:
Kerana saya.. Ermm sebenarnya..
Saya pun tak faham apa yang saya coretkan.
Sekian!

No comments: