Thursday, December 30, 2010

Kakak Dan Adiknya


Assalamualaikum. Woahhh terkejut eden tengok dashboard. Agak terjojol mata nih. Fuhhhh dasyat sungguh penangan si Khairul Fahmi Che Mat tuh! Uhuk betul ke macam nih nama dia? Mak aih hampir keseluruhan blogger-blogger kat dashboard tuh bercerita tentang salah seorang Harimau Malaya nih. Kui3. Dasyat sungguh haih. Ok-ok kita stop cerita pasal dia. Saya bukan nak cerita pasal KFCM yer. Harap Maklum! Wee~

Saya nak cerita pasal seorang budak yang sangat comel macam kakak dia nih. Cheewahhh!~ Kita panggil budak comel nih Marissa lah yer. Umur baru 2 tahun nak masuk 3 tahun bulan 8 tahun depan. Hah terbelik-belik! Ngee~ Hari nih Marissa demam pulak. Budak-budak kalau dah demam mesti banyak ragam punya lah. Itu biasa lah kan. Meh saya nak ceritakan ragam budak comel nih yang mencuit hati saya la kot? Hak3.

Ok macam biasa mak saya yang tersayang pergi masak dekat dapur. Kalau tak masak kitaorang nak makan apa? Kitaorang hanya mengharapkan mak masak je. Kalau mak tak masak, kitaorang dekat rumah kebuluran lah jawabnya. Bukan kitaorang taknak masak tapi malas! Terima kasih mak sebab selalu masak tanpa jemu. Hee~ :D Mak masak dekat dapur jadi Marissa saya lah jaga. Ada ciri-ciri kakak mithali tak? HAHA! Nak kena dukung je budak kecik tuh tapi biasa lah budak kalau sakit memang macam tuh. Memang dah sebati kot! Eden dulu-dulu pun macam tuh jugak. Wee~

Lepas dah tak larat nak dukung, bawak lah dia duduk dekat atas sofa. Baik je terbaring dekat situ. Bagus-bagus! Saya duduk la dekat bawah perhatikan dia tiba-tiba budak kecik tuh buat permintaan. Meh kita ikuti diolog dibawah. Ngeh3.

Marissa: Kakak, nyanyi! 
Saya: Haaaaaa... (berfikir seketika)
Marissa: Kakak, nyanyi! (muka nak menangis)
Nangis-nangis yang lemah nih. Adess~
Saya: Bapaku pulang dari kota .....................
 Begitulah seterusnya. Jenuh perah otak cari lagu. Hahaha.
Marissa: Tatap je muka kakak dia nih dengan penuh minat! Adoiii!~

Hah macam tuh lah kisah bersama budak kecik tuh. Kesian pulak tengok budak comel tuh demam, hidung berair dan batuk-batuk. Semoga cepat sembuh yer budak kecik. Sukakan-lah diri tuh makan ubat. Nak tau, kalau budak payah nak makan ubat, korang campur je ubat dalam susu yang diorang minum. Habis cerita! ;) Tapi jangan lah bagitau yang dalam susu tuh ada ubat. Kantoi lah macam tuh. Ok itu saja. Tata!~

8 comments:

mizuki-chan said...

cik Shiqah! nyanyi!

Cik_Shiqah said...

mizuki: uhuk2 takde sore dah. muahahaha :D

Cik PupuRara said...

alololo comelnye si marissa tuh!
hihihi~

mia.lia said...

hahaha..lagu tu pon blasah je la an..hehe

aiMi =) said...

huhu comelnye
shiqah..nyanyi
*mke nanges

smile.gurlz said...

huhuhu...cik shiqah kita menyanyi...nak dengar~~~ :)

-Sis- said...

"bapaku pulang dari kota
bapaku belikan kereta.."

terngiang-ngiang kat telinga sore ko nyanyi ni.. heee.. ^^

Cik_Shiqah said...

Cik PuraRura: haha comel2 :D

Mia: hahaha btol2.

KN: ewah! perli ke? hahaha :D

smileGurlz: hahaha nnt hujan! lbih baik tk pyh. hak3 :))

Sis: Hehehehe <3