Wednesday, December 14, 2011

❤ Hati Ini Rindu ❤



R.I.N.D.U

Rindu itu satu perasaan yang semua manusia ada di hati mereka. Rindu itu anugerah daripada Allah. Insan yang mempunyai hati memiliki rasa rindu maka jika ada manusia bilang dia tiada perasaan rindu, umpama dia tiada hati. Rindu, semua manusia rindu. Rindu kepada Allah dan Rasulnya, rindu kepada orang-orang yang disayanginya, rindu akan ketenangan, rindu akan kebahagiaan, rindu akan kesejahteraan, rindu akan kedamaian, rindu akan kenangan dan macam-macam lagi. Jangan pernah menafikan perasaan rindu, kerana semua manusia merasainya. 

Kini aku juga rindu dengan baby comel dan si gadis cantik dalam gambar tu, Marissa dan Adam. Gelagat dan tingkah laku mereka berdua membuatkan aku rasa rindu. Rasa macam nak balik rumah, bawa dia datang sini tapi macam boleh je! Comel kan, budak berdua nih? ❤ 

6 comments:

Iffah Afeefah said...

ramainye insan y dirindui

Akmal Khalidah said...

Jangan bimbang :) Orang yang dirindui merindui akak jugak :D

Cik_Shiqah said...

iffah: ^_^

akmal: :D Harap begitulah. hee~ ;)

Iman Lurv Islam said...

seronok bila ada rasa rindu...membuatkan hidup lebih bermakna..jika ALLAH beri kesempatan utk bertemu, rasa berbunga-bunga taman hati ni...semoga dgn rindu dpt membina hubungan sesama manusia yg abadi hingga ke syurga Ilahi...
p/s - saya pun xsabar nk balik rumah...lagi sebulan setengah before sem break

Faaein Talip Roy said...

rindu juga pada anak menakan ku..

dan rindu juga nak berlegar-legar di sini.. ^^,

Cik_Shiqah said...

Iman: Hurmm btol2. InsyaAllah.
p/s: takpe2, pejem celik pejam celik, sampailah masanya nnt :)

Kak Faaein: rindu juga.. hehe :D