Wednesday, December 21, 2011

Kau Sahabatku Kau Teman Sejati


Bertuah sebab kenal dia. Dia sangat baik.
Sebab itu Allah panggil dia kembali.


Kau pergi macam tu saja.
Selepas mengajar aku tujuan hidup di dunia.
Dunia yang tercipta hanya untuk sementara.
Bagi menguji keimanan dan ketaqwaan manusia.
Menguji kepatuhan manusia terhadap perintah Pencipta.
Sesiapa yang berjaya pasti beroleh bahagia.
Bahagia yang kekal abadi di kehidupan lainnya.

Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan dia kepada hamba.
Walaupun seketika tapi detik bersamanya amat berharga.

Al-Fatihah.


BEBERAPA TAHUN DAHULU


Aku harap kau berubah kerana Allah, bukan kerana kau bersahabat dengan aku. Kalau kau berubah kerana Allah, perubahan yang kau lakukan pasti berpanjangan dan kekal, InsyaAllah tapi kalau kau berubah kerana manusia, jika manusia tu pergi meninggalkan kau, aku takut kau 
akan kembali seperti sediakala. 

InsyaAllah aku berubah kerana Allah tapi kau nak pergi mana pulak?

Takdalah pergi mana-mana. 
Tapi yelah mana lah tahu, aku kena pergi mana-mana ke.


The rest is history...


Hari ni ada ceramah tentang sahabat.
Lagu ini juga turut diputarkan semasa ceramah berlangsung.
Ceramah dan lagu yang menggamit semula memori yang sedih.
Sungguh aku tak suka sedih-sedih!
Huhuhuhu!

4 comments:

You Know Me said...

aku tak sangka kau masih ingat kat dia.. hurmm.. mmg dah tertulis dia pergi dulu, Allah lebih syg kat dia. Kita yg hidup kena truskan hidup.

Al Fatihah

-Sis- said...

shiqah.. sape? mcm sgt sedih je.. jgn sedih2

Akmal Khalidah said...

Siapa kak shiqah?

Cik Jannah said...

sedihla bab kawan ni.