Saturday, December 13, 2014

Kahwin Oh Kahwin



Assalamualaikum. Pening kepala apabila memikirkan isu perkahwinan ini. Pening bila perkara yang mudah ini menjadi satu perkara yang membebankan. Bukan aku kata perkahwinan itu membebankan tapi kaedah untuk menjalankan majlis perkahwinan itu dijadikan sebagai satu hal yang rumit. Bagi aku, nak kahwin itu mudah aje tapi itulah, hantaran tinggi pula. Walaupun aku ini seorang perempuan, tapi kesian juga dengan para lelaki ni. Yerlah, dateline nak kahwin dah semakin hampir tapi duit masih tidak cukup. Hah, macam mana tu?

Dalam perkahwinan, akad nikah itu lebih penting. Mahar kahwin yang wajib. Majlis or kenduri tu nanti-nanti pun boleh kan. Haha~ Tapi bak kata kakak aku, perkahwinan itu kan salah satu ibadah dan benda yang baik. Allah pasti akan permudahkan segala urusan kita, In shaa Allah. 

Buat para lelaki yang bakal berkahwin, berusahalah bersungguh-sungguh dan bekerja dengan lebih kuat lagi yer supaya dapat cari duit yang mencukupi. Moga semua urusan anda dipermudahkan olehNya. Benda baik, niat baik Allah pasti tolong. (^_^)

Para ibu bapa sekalian, saya mohon sangat! Mudahkanlah anak anda untuk berkahwin :D

P/S: Moga berjaya wahai abangku ikhlas daripada adikmu. Hahaha (^_~)



3 comments:

Eimma FM said...

yup.kawen tu mudah je sebenarnya kalau ikt islam. tapi, skrg ni jadi rumit sebab ikut zaman dan adat. moga2 nanti dipermudahkan urusan kawen..heheh

Nabila Syifa said...

semoga tercapai impian ~~

Puan Yana said...

hye dear..
teringt ms yana nk kawen aritu..
haish.. mmg kepale serabut.. ingt senang.. tp pasti akan ad dugaan utk ke majlis tu.. tp alhamdulillah segalanya jadi mudah tiba2.. byk2 berdoa.. belanja kawen ikot bajet sendiri je.. kalo nk dgr ckp2 org mmg susah.. mcm yana ritu.. pekak kan telinge je.. hehhehee