Sunday, December 14, 2014

You Made My Day Sayang!

Assalamualaikum. Budak-budak ni memang buat hari kita ceria aje kan? Banyak karenah, banyak cakap, banyak tanya dan banyak ragamnya juga! Semenjak dah ada anak buah dalam rumah ni, memang meriah sangat suasana. Cepat aje hari berlalu bila adanya Nur Zinnirah binti Abdul Malik, anak abang aku yang sulung :)

Nur Zinnirah binti Abdul Malik

Budak sorang ni memang banyak sangat cakap tapi satu patah pun tak paham. Suka membebel sorang-sorang. Suka menari bila dengar lagu yang dia suka. Suka dengar lagu Didi and Friends. Suka berjalan melawat segenap ruang yang ada dalam rumah ni TAPI MESTI kena pegang tangan dia. Kalau tak dia akan menangis macam orang pukul dia padahal takda apa-apa pun. Haaaa lagi satu, dia ni memang over + drama queen! Hehe :D Tapi Acu tetap sayang dia :) You made my day sayang! ^_^

Nak tahu? Perasaan sayang pada kanak-kanak ni pun sunnah Rasulullah SAW tau sebab Rasulullah SAW amat penyayang kepada kanak-kanak. Rasulullah suka bermain-main dan menghiburkan hati kanak-kanak dan kadang-kala baginda memangku mereka. Salah satu buktinya, Baginda pernah menyuruh Abdullah, Ubaidillah dan anak anak lain untuk berbaris lalu berkata, "siapa terlebih dahulu sampai kepadaku akan ku beri sesuatu (hadiah). Mereka pun berlumba-lumba menuju ke arah baginda, kemudian anak-anak itu duduk di pangkuannya lalu Rasulullah menciumi mereka dan memeluknya".

Haaaaa penyayang kan Rasul kita pada kanak-kanak? Kalau nak diikutkan banyak lagi kisah-kisah mengenai kasih sayang Rasulullah kepada kanak-kanak. Awak-awak semua hanya perlu google dan cari kisah-kisah sahih mengenai Rasulullah dan kanak-kanak. Pasti awak semua akan tersenyum dan terharu memikirkan betapa sayangnya Rasulullah pada anak-anak kecil :) Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali muhammad  

Buat Zinnirah, moga kamu jadi anak yang solehah buat kedua-dua ummi dan abah kamu, dan Acu sentiasa doakan kamu terlindung daripada sebarang penyakit yang berbahaya, sentiasa sihat dan membesar bagai johan. Amin ya Allah!

We love you very much Zinnirah!!