Saturday, January 10, 2015

Awak, Jom Couple Dgn Saya. Kita Couple Islamik!


Dalam kalangan pelajar jurusan agama, wujud couple islamik yang hanya menjadi fitnah kepada agama. -Kak Husna Usrah-


Hakikatnya, couple islamik tidak pernah wujud. Couple islamik ini dicipta oleh mereka yang sekadar ingin menyedapkan hati sendiri. Kata mereka couple islamik itu tidak salah. Hampir semua pasangan yang couple islamik ini memberi nasihat-nasihat agama kepada pasangan mereka. Ada sesetengah tu siap kejut pasangannya untuk solat tahajjud. 

Entah la, bagi aku tipu daya syaitan ini datang dengan pelbagai cara. Jika ditanya tentang mereka perasaan yang mereka rasa walaupun couple islamik, mereka memberi jawapan bahawa mereka berasa beruntung. sebab ada orang sentiasa bertanya khabar dan memberi nasihat. Tenang sebab ada yang dengar masalah. Selamat sebab rasa diri dilindungi. 

Allahu Allah, sedih dengar perasaan mereka yang nyata datang daripada musuh manusia nombor satu iaitu syaitan. Nampak tak permainan syaitan dekat situ? Terkorban dikatakan beruntung, dosa dirasa tenang dan azab disangka selamat. 

Bagaimana pula mereka yang mendakwa bahawa mereka ini tidak pernah berjumpa, berdua-duaan. Berpegangan tangan jauh sekali. Selalu kita dengar ayat itu kan? Ayat yang keluar daripada mulut manusia yang masih tidak dapat menerima hakikat.

Sebenarnya, aku tertanya-tanya juga siapa yang cipta perkataan 'couple islamik' ini? Islam tak pernah ajar kita untuk melabelkan sesuatu dengan namanya sesuka hati. Meletakkan nama islamik selepas perkataan couple sesuka hati. Berpasangan dengan lelaki yang bukan mahram dan saling bertanya khabar, bertukar-tukar cerita, berkongsi rasa dan segalanya walaupun tidak pernah berjumpa. Kau rasa benda tu semua islamik ke?

Aku tinggalkan hampa dengan persoalan itu.
Ya Allah, selamatkan kami dari fitnah dunia. Selamatkan kami daripada menjadi bahan fitnah. Amin..

Ilaliqa' :)


NotaKaki: Couple islamik ini bukan saja pada orang yang belajar jurusan agama tapi pada zaman ini, semuanya menyatakan bahawa mereka couple islamik! Fikir-fikirkanlah. Akal diberi untuk membuat keputusan yang hakiki. Ikut hati dan hawa nafsu, alamatnya mati jiwa insani :)

2 comments:

Nana Liena said...

itu yg kita tertanya2 jga,ada ke kapel islamik ? huhu..
semua nak diislamik kan..
tunggu dah sah salam tok kadi semua bru islamik..! hehehe..jgn gunakan agama utk capai tujuan ke arah maksiat.

Ibu Fahim said...

eeemmm...first time dengar istilah ni. :-)